ads nuffnang

SweetyFudge's Baking Activities

NO DELIVERY

Salam semua customer,

Buat masa sekarang Sweetyfudge tidak membuat deliver ye...Ada kekangan masa sedikit so memang tak dapat nak buat delivery sama ada weekdays or weekend....Kepada sesiapa yang order memang kene PICK UP SENDIRI ye sama ada di rumah (Armanee Condo) atau di office saya (Menara DBKL 2, Jalan Raja Laut)...Sekian, harap maklum....

Wednesday, July 22, 2009

Deco Wedding Cake dgn Kak Jun

First time saya masuk blog kak jun iaitu cupcakekasih through kak rinn fotopages saya dah teruja melihat sume deco2 cake dan cupcake kak jun. Terus hati berdetik nak belajar dgn dia. Saya pun email kak jun menyatakan hasrat utk join class yang kak jun anjurkan. Lama juga saya nak tunggu kak jun reply...lama tak brape lama la cuma keesokkan nye baru saya dapat reply msg from kak jun.... Setiap kali email yang dibalas mesti waktu nya dalam pukul 12 mlm or 6 pagi....rupa2nya jadual kak jun pada sebelah siang nye memang padat dgn aktiviti deco class dan juga tempahan. Memang saya salute la ngan kak jun ni....hasil kerja nya sangat teliti dan kak jun juga tak lokek ilmu dan juga sangat peramah...ada saja cerita yang kami bualkan...

Akhirnya tercapai juga hasrat saya nak belajar wedding fondant cake ni....yang lebih menggembirakan saya dapat belajar dgn kak jun plak tu....memang berbaloi la belajar ngan kak jun ni...saya dapat siapkan 2 tier stacked cake plus ngan bride n groom figurine ni dalam masa 6 jam dengan tunjuk ajar dari kak jun, cuma tangan saya ni agak kekok sedikit ketika buat deco yang kecil2 tu.

Pada masa nak roll dan tebar fondant atas cake tu memang memerlukan tenaga yang banyak...tangan pun nak kene kuat supaya fondant kita smooth.Baru saya tau bagaimana susahnye untuk buat fondant cake ni....patutla harga nye mahal di pasaran....bukan senang untuk menjadikan fondant cake kita ni cantik dan licin....kene ada kesabaran ketika membuatnya...

Di bawah ni ada beberapa gambar yang saya copy dari blog kak jun.






Separa siap



Inilah sifu saya...sangat penyayang n peramah,kak Jun...thanks a lot kak Jun sebab curahkan ilmu pada saya....ianya amat bermakna dan akan semat dlam hati smpi bila2...really appreciate it...thanks again...

Tadaaa....dah siap dah 2 tier wedding fondant cake saya. Fuh...setelah berhempas pulas selama 6 jam tu akhirnya dapat jugak saya siapkan cake nih.....


Bawah ni plak..gambar semasa klas cupcake for beginner...ambil dari blog kak jun gak...ni pada 3 July 2009....memula ambil kelas ni after tu baru ambil wedding fondant cake....




Cerita deco kelas saya dari blog kak Jun: Seni Rias & Yes...


No comments: